مطلب مطلب .

مطلب

تخته سه لایی

تخته سه لا در برابر آتش بهتر از چوب و برخی از مواد غیر قابل احتراق مقاومت می کند. فقط در صورت قرار گرفتن در معرض شعله باز روشن می شود و سطح آن تا 400+ درجه سانتی گراد گرم می شود.

مواد به آهستگی و با سرعت ثابت می سوزند ، که استفاده از آن را در ساخت سازه های مقاوم در برابر آتش امکان پذیر می کند.

دقیقاً دمای لازم برای سوختن مناسب هیزم و میزان گرم شدن برخی از گونه های مختلف چوب را ببینید!

مقاومت شیمیایی
تخته سه لایی با مقاومت نسبتاً بالایی در برابر ترکیبات اسیدی و قلیایی مشخص می شود. مواد قلیایی می توانند با تماس طولانی مدت مواد را نرم کنند. الکل ها ، حلال ها و آب باعث تورم و از بین رفتن قدرت می شوند.

با قالب مشکلی دارید؟ این مقاله نشان می دهد که چگونه می توانید قالب را از چوب پاک کنید یک راه تمیز و آسان است!

آیا تخته سه لا ضد آب است؟
تخته سه لا هواپیما نه تنها ضد آب است بلکه برای مقاومت در برابر آب جوش نیز چسبانده شده است. این بدان معناست که شما حتی می توانید آن را برای خم شدن آب و گرم کنید. بنابراین کاملاً به تأثیرات رطوبت و دما حساس نیست.

تخته سه لا به طور کلی ضد آب نیست. با این وجود ، صفحات تخته سه لا وجود دارد که به ویژه برای ساخت قایق ، ضد آب است. در دو نوع تخته سه لا مهم برای مناطق مرطوب یا مرطوب:

 (چوب ماهون گابون): این روکش پوست کنده ماهاگونی است. روکش ضد آب است و ضد جوش است. غالباً تخته سه لا با لاک شفاف قایق پوشانده می شود و به آن رنگی گرم و روشن می دهد.
تخته سه لا ساپله (چوب ماهون ساپلی): گیاهان ماهون زیادی وجود دارد. یکی از آنها ساپلی است. ساپلی از لحاظ ظاهری و کیفیت بسیار شبیه درخت ماهون واقعی است. رنگ چوب از طلای تا بارون قرمز متغیر است و دانه زیبایی دارد. این چوب همچنین اغلب به عنوان تخته سه لا ضد آب برای ساخت قایق فرآوری می شود.


برچسب: تخته سه لایی،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۵۹:۲۱ توسط:اکبر موضوع: نظرات (0)